Kataman
Novice Info Booking & promotion Dogodki Izdaje Avdio video Foto Press Povezave Newsletter English
  • JEAN-LUC GUIONNET (Francija) - solo recital za cerkvene orgle
    Sobota, 8. 9. 2012 ob 20.00 @ Cerkev Sv. Jakoba v Ljubljani

Kataman

problemloß orchestra

Predstavljajo dinamično zvočno instalacijo / koncert eksperimentalne glasbe:

Posodi polni zvoka / o fluidnosti prostora

Kljub predvidoma samostojni zaključenosti (pojavne estetike) nastopa trojice Borut Savski, Luka Prinčič in Matjaž Manček (zvočni / glasbeni nastop = koncert), pa je morda vseeno vredno opozoriti, identificirati posamezne kose, ki sicer bolj ali manj neodvisni, združeni skupaj tvorijo koncept (strukturo / zgradbo / dramaturgijo) dogodka.

   

Izhodiščni domislek o dveh gibajočih se, eno na drugo nanašajočih se kroglah (-> posodah, polnih zvoka), se na koncu (tega besedila) sestavi s pričujočim razmislekom o fluidnem prostoru, ki naj bi ga na zvočnem dogodku vsi mi začutili in zaradi neposredne izkušnje morda tudi doživeli kot morebitni katarzični moment.

Konstrukcija / kompozicija zapoveduje:

Dve kroglasti posodi sta opremljeni z enostavno motoriko in bolj kompleksno senzoriko. Občutljivi sta za zvok, ki ga slišita, a ga tudi proizvajata (nadzirana mikrofonija). Od tod tudi teza, da sta posodi polni zvoka. Eno drugo lahko tudi zaznata (infrardeči senzor) in tedaj spremenita smer. To naj bi omogočilo postopno cikcakasto približevanje posod, kar pa nas ne zanima več, a za posodi je to nekaj, čemur lahko rečemo vodilo / motiv (pri človeku bi to imenovali celo smisel). Preprosta samonanašajoča se algoritmika proizvede / rodi nekakšno avtonomijo stroja.



Dve opisani kotaleči se krogli tako postaneta ovčici in potrebujeta pastirja. Vendar je bil pastir (s palico) prisoten že prej! To je želja muzikanta, ki je imel željo po konkretnem zvoku - rezek, glasen udarec s palico. Posodi tako zaradi pastirja postaneta ovčici. Palica ob dodatku zvočno občutljive podlage postane glasbeni inštrument. Prav to pa lahko določi tudi kvaliteto preostalega igranja. Mehak zvok posod in rezkost udarcev ob tla in po strunah.

Tretja entiteta (ker smo muzikanti trije) se je kristalizirala okoli manipulacije podobe in pretvorbe v zvok. To algoritmiko poganjajo vizualni podatki neposredno s samega prizorišča, tako da smo v ta segment kot spremeljivke vključeni vsi prisotni. Projekcija nas samih v prostor pred / za nami bi lahko bila priložnost za nov aspekt, a bodi dovolj. K fluidnosti bomo dodajali še z enim pomagalom - s spreminjanjem položajev posameznik zvokov med štirimi zvočniki.

Avtorji / izvajalci:

Borut Savski

Neumorni eksperimentator z zvoki in zvočnimi viri ter izumitelj številnih nevsakdanjih zvočnih naprav.
Junija 1999 je v galeriji Kapelica, skupaj z ameriškim umetnikom Johnom Grzinichem, postavil svojo prvo zvočno instalacijo Zvočni biotop, ki temelji na uporabi samonanašajočih se (kibernetskih, avtopojetskih) gradnikov. Konec leta 2000 je napisal esej "Estetski stroji", ki ga je v treh delih predstavil v oddaji Umetni svetovi na Radiu Slovenija, v začetku leta 2003 pa je izšel kot del zbornika Etika in estetika pri Študentski založbi. Sledili so projekti: "Okrogla miza"/2001, "Sonično gledališče"/2002, "Estetski stroji"/2003, "Orodje-orožje"/2004, "Truba"2004, "Eye=I"/2004, "Orakelj"/2004, "Plesalec"/2005 in "Posodi polni zvoka"/2005.
Več: http://www.3via.org/index.php?htm=borut/index

Matjaž Manček

Glasbenik, koncertni organizator, radijski aktivist, promoter in praktik glasbene improvizacije. Nekdaj kitarsit noise-rock ansambla Štirje pravi dedci, trenutno igra v zasedbah Bast in Alzheimer Trio. Sodelavec pri projektih in zvočnih nastopih Boruta Savskega od 2002.

Luka Prinčič

Diplomant londonske SAE Technology College, prosti glasbenik, zvočni oblikovalec, dj (znan kot DJ Nova), programer, umetnik in raziskovalec digitalnih oblik zvoka, glasbe in njih odmevov v teksturi družbenega in emocionalnega. Večino svojega dela, ki se vrti okoli vprašanj svobodnega izražanja, anartivizma in mreženja, bazira na naredi-sam copyleft etiki in objavlja pod prostimi licencami ali daje v javno last. Prinčič je tudi avtor internetnih projektov http://skylined.org in http://www.letusplay.net.

problemloß orchestra - bowlful of sound.mp3 (3,2 MB) >>

  • JEAN-LUC GUIONNET (Francija) - solo recital za cerkvene orgle
    Sobota, 8. 9. 2012 ob 20.00 @ Cerkev Sv. Jakoba v Ljubljani

     Copyright <-Kataman->, Kulturno-umetniško društvo Kataman                                                                                       by korporacija & co.